donderdag 29 november 2012

Die Länder dieser Welt


Haarlems vrouw in Osnabrück houdt zich bezig met alle doelgroepen. Onlangs hadden we een belangrijke Termin (een belangrijk en veel gebruikt woord hier op het bureau, door van Dale vertaald met ‘’afspraak’’) met de kleuters van kindergarten St. Marien. Deze kindertjes leren op dit moment alles over Europa. Aan de ambassadeurs van de partnersteden is gevraagd om een lesje voor te bereiden waarin we vertellen over het land waar wij vandaan komen: Nederland, Engeland, Frankrijk, Rusland en Turkije. 
Ambassadrice Emilie Girard uit Angers verteld over Asterix en Obelix
Omdat ik mijn oppaskindjes in Haarlem toch wel een beetje mis, keek ik erg naar deze dag uit. Van te voren wisten we natuurlijk dat jonge kinderen niet lang stil kunnen zitten, daarom hadden een gevarieerd programma bedacht met veel activiteiten.
Voor mij was het allerleukste van het bezoek het afscheid. Daar waar volwassenen je keurig een hand geven, krijg je van kinderen een dikke knuffel. Toen ik bij het weggaan overladen werd met knuffels van alle kleuters kon mijn dag niet meer stuk!

 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten